söndag 6 november 2011

Så slet sig söndagen..

November. Alla träd har tappat alla löv. På uppfarten har vi ett par sopsäckar fulla med löv som vi krattat ihop idag, de får åka med till trädgårdstippen imorgon. Det finns mycket kvar om man är nitisk men vem vill vara det? När det gäller löv?
Annars har det varit en söndag när vi hållit oss hemma och i närheten av hemma. Fick raggmunk och fläsk till lunch av en av våra grannfamiljer vi umgås med en del. Så himla skönt att slippa laga lunch - i mitt tycke den tråkigaste av vardagsmat då man alltid börjar när man är för hungrig och sällan har hunnit att planera för nåt annat än sån mat som huvudsakligen barnen gillar. Herman hade en tjejkompis hemma hela eftermiddagen och Mathilda hade också besök av en kompis, detta gav oss tid tid att under ett vakande Edith-öga äntligen fixa rullgardiner och gardiner till vårt nya sovrum. Jippi!

Nu är det söndagskväll och nu när barnen sover är det dags att kolla vad tv:n har att erbjuda en kväll som denna. Förhoppningsvis inget särskilt:-) Då har jag lättare att ta tag i en av mina böcker som ligger på vänt.. Och så långlivad blir jag nog inte ikväll, tycker söndagar har en tendens att göra en väldigt trött och mest sugen på att sova innan klockan blir nio?! Gammal? Trött? Eller bara allmänt tråkig?

2 kommentarer:

  1. Tack för kiken och kommentaren inne hos mig!! Kul att kika tillbaka! Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder fina Sara :)
    Ha en underbar dag!
    kram Ulrika

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!