måndag 28 november 2011

Stolt

Stolt mamma som varit på barnens utvecklingssamtal idag (pappan är också stolt, mer ovillig att ställa upp på bild bara..) Dagiset som våra barn på är i mitt tycke ett riktigt superdagis och det finns en röd tråd eller eftertanke i allt de gör. Riktiga superpedagoger där allt från det första hejet på morgonen till maten de äter eller lekarna de leker är genomtänkta och pedagogiskt konstruerade. Och det på "ett helt vanligt kommunalt dagis"!
Att vi sen fick chansen att vältra oss i superlativ och fina omdömen gör ju förstås bara saken bättre! Roligt och spännande att få höra vad barnen gör om dagarna och vad för olika saker de lär sig, hur de leker med andra barn och hur de funkar andra vuxna. Att ha två barn på en och samma dagisavdelning gör det ju möjligt att få höra deras tankar om hur barnen funkar enskilt men även tillsammans. Trots allt är de pedagoger och kan ju, förstås, mer objektivt beskriva blondisarna än vad vi föräldrar kan.

Fint!

1 kommentar:

  1. Hej Sara,
    jag testar att ta kontakt här....=)
    Jag ska ha barnkalas på söndag och en av barnen är/har gluten.
    Jag tänkte fix glutenfria korvbröd, o annat ätbart, men den lilla "presentpåsen"?
    Är det ok med skumtomtar o colaflaskor? Vad är det jag ska kolla efter på innehållet ?
    sällan det står glutenfritt på godispåsarna,,,
    jag vet ju att det är vete som typ är gluten (?) , men vad mera kan jag göra?
    Kul att få ta del av dig och ditt familjeliv!
    Kram o tack

    Mvh Camilla Rehn (mail millarehn@gmail.com, du får gärna svar i ett mail)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!