onsdag 6 juli 2011

Jobb OCH kompisar

Att jobba vecka 27 och 28 är verkligen ingen barnlek. Tycker inte jag i alla fall. Saker som inte hunnits med under våren ska fixas, saker som andra i normala fall gör hamnar plötsligt i knät och resultat som inte är optimala ska helst styras upp för att bli bra efter semestrarna. Så är mitt jobb! Det tar på krafterna men är samtidigt roligt! Jag utmanas, får tänka i flera led och kan emellanåt se resultat av det jobb som lagts ner. Jag jobbar ju på en av våra stora myndigheter här i landet och trots att jag varit där ända sedan 2003 så är det fortfarande utmanande, mycket beroende på att jag under årens lopp (hur gammal är jag, egentligen??) fått jobba i olika yrkesroller och på olika kontor. Jag har med uppehåll för föräldraledigheter jobbat som chef i snart 8 år och under dessa år både provat olika uppdrag men också olika arbetsgrupper. Som sagt, omväxlingen och utmaningen gör att även sommarveckor är möjliga att tillbringa på jobbet.. Men, inte utan att jag ser fram emot semester om en och en halv vecka!

Efter en dag på jobbet var hela familjen idag bjudna ut till Ulrika och barnen i Ekängen. Även Karro och Eva med sina familjer var med. Sommarkänsla! Grill, kaffe och god kladdkaka njöt vi av på Ulrikas uteplats. Glad att ha er fina vänner!

En till som är glad:
Och Alex på två år fyllda tog väl hand om Edith, tror han tyckte hon skrek och ville trösta. Riktigt gulligt!

3 kommentarer:

  1. Men så söta.
    Tack för ikväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni kom och myste en sommarkväll med oss.
    Underbara kvinna så härligt det var. Kvalitetstid och skratt och kärlek.
    kram

    SvaraRadera
  3. De är såååå fina dina två!! Vi saknar er! Får vi till någon träff i sommar?!? Jobbigt med Hermans växtvärk! Så jobbigt att vakna och ha så ont! Vi får höras snart vännen!! Kraaam

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!