lördag 23 juli 2011

Kusifiner!

Jag och brorsan har ganska många kusiner, elva stycken för att vara exakt. Båda mina föräldrar är äldst i sina syskonskaror så vi är också de äldsta av de här tretton kusinerna. Den här Arvika-resan har vi träffat mina Stockholmskusiner lite extra, det är min fasters två barn. Vi träffas kanske en gång om året och då oftast i just Arvika under sommaren. Just den här gången fick jag vara med om nåt jag tyckte mycket om, har alltid haft bra (om inte så tät) kontakt med min faster men eftersom jag är den äldre av kusinerna har jag alltid känt mig lite äldre jämfört med kusinerna. Jag har varit vuxen och de har varit barn, sen tonåringar. Olika världar, olika åldrar.. Så är det fortfarande men just den här gången var vi liksom vuxna allihop, och det var nytt. Joel tar studenten om ett år och Tecia snart konfirmation - jag som minns dem som pluttiga och små! Jag gillar dem och jag gillar att vi fick träffas ganska mycket de här dagarna i Arvika!

Faster Siw är en av mina trogna läsare och jag hoppas verkligen att vi får till en träff i höst. Kram!










1 kommentar:

  1. ELVA KUSINER!!!!! Jag dånar!! Du ska alltid vara värst :)
    Skämt och sido så är det ju riktigt många. Själv har jag 4 st... men dem träffar jag aldrig och nu har vi inte ens släktträffar men har kontakt via fb. Trist faktist.
    Ha det så kul med kusifiner och njut. Du är rik!
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!