lördag 22 oktober 2011

Leta skatt

Man hinner lite av varje, en ledig lördag. Herman går på simskola varje lördag redan vid halv tio och idag var det han och jag som åkte. Halv tio är liksom ingen tid en lördag när man är småbarnsförälder, inte direkt att man behöver ställa klockan så halv tio är en väldigt bra tid. Hinner till och med leka med lera innan..
Jag har suttit för mig själv vid datorn flera timmar idag och förberett mig för seminariet som jag ska på torsdag-fredag. Har nog kommit så långt som jag hoppades vid det här laget men kommer behöva finslipa lite till innan jag känner mig nöjd. Ämnet förvaltningspolitik är ändå, i mitt tycke, väldigt intressant så det är ju lite extra kul att läsa då. När det är just intressant.

Innan det blev mörkt tog vi barnen i barnsadlarna bak på cykeln på en liten skattjakt. Det finns flera skatter i närområdet och vi har tagit lite dem andan faller på. Det är ett roligt gratisnöje med barnen, med hjälp av GPS i Iphone letar man rätt på koordinaterna och skatten i sin närhet. Ibland har vi planterat dit en klubba eller tablettask för att Herman ska tycka det är extra kul men idag gjorde vi inget extra än att leta upp den på Uveberget.

Mössa från Apelsin, min kompis Pernilla som syr så fint:

Skatten innehöll en anteckningsbok, två nyckelringar och en markeringspenna. Tjoho!

2 kommentarer:

  1. Snacka om kreativa föräldrar som fixar skattjakt! Jag har en liten utmaning till dig, kolla in mitt senaste inlägg!

    SvaraRadera
  2. härligt att följa dina goa ungar;)KRAM

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!