söndag 30 oktober 2011

Tu man hand med man. Och dotter.

Vi är hemkomna från svärföräldrarna i Karlskoga. Jag och Jonas tog chansen till en dags shopping på tu man hand igår, i Örebro. Riktigt mysigt att strosa runt i vuxentakt och shoppa ihop, det blev ett par vinterskor till Jonas och ett par stövletter till mig. Och lite annat.. Mathilda har sedan länge önskat att få vara hos farmor och farfar några dagar på höstlovet och den här gången önskade även Herman att få vara med. Och förstås, det får han ju! Mysigt för Herman att få tid med sin storasyster också, det blir ju i vanliga fall mest helgerna som de ses.. Så nu stannar de där tills på onsdag, jag som är så ovan att han inte är hemma tycker att det är ganska tyst här nu..

Så jag och Jonas har nu chansen att rå om Edith på egen hand några dagar, nu är hon pigg igen och är full av fart mest hela tiden. Eftersom den här dagen är så lång med tanke på vi ställt om klockan så fördrev vi sista ljusa timmen i lekparken och hos granne Mats som bjöd oss på lite fika!
Tycker det kan bli vinter nu, den här oktober-november-tiden kan gärna passera ganska fort i kalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!