tisdag 18 oktober 2011

Styrka och kondition

Så kändes det igår när jag upptäckte att studiedagen på dagis är först den 18:e november, inte den 18 oktober som vi fått för oss. Ibland har man bara inte full koll!

Men, istället för att vara hemma med barnen blev det jobb och dagis ändå. Lite som vanligt. Fast förutom det att jag hade en helt oplanerad jobbförmiddag och kunde sköta morgonbestyren utan att vara i kamp mot klockan. Härligt! Och det jag är mest nöjd över dagen är nog att jag ÄNTLIGEN tog mig till gymmet för att styrketräna på förmiddagen, det är typ ganska ungefär JÄTTElänge sen jag gjorde. Jag läser ju och länkar till flera träningsgalna brudar och imponeras av dem/ Er!! Jag tycker det är kul att styrketräna och vet att jag också behöver det, jag har bara så attans svårt att prioritera det i kombination med jobbet barnen mannen huset och VARDAGEN. Men men, idag blev det av i alla fall och en salig blandning av övningar för axlar, armar, rygg och mage.
Nu ikväll har jag och Annika varit ute en 8-kilometers runda. Riktigt skönt att med springsällskap få upp flåset och ge kroppen en genomkörare, den svala och höga höstluften gör löpningen förhållandevis lättsprungen. Det är ju lite kallt nu så jag springer med buff för öronen men ändå utan vantar. Obs! Viktigt med reflexväst så man syns i trafiken!

Summerar dagens träningsinsats= Nöjd!!



1 kommentar:

  1. Härligt Sara. Vi kanske kan få till en löprunda när jag är tillbaka i någon sort löparform?
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!