onsdag 14 april 2010

Åker ingenstans utan bultbräda


Det är dags för E att åka till Arvika nu! Det är hennes premiärtur och hon ser fram emot resan (på sitt eget 6-veckors sätt förstås..) Den som mycket ser fram emot resan är förstås Herman, att åka tåg tycker ju han är helkul och det är mycket vi ska hinna med på dessa tågtimmar - fika, rita, läsa, lyssna musik, kolla traktorer. Så jag och de små tar tåget imorgon och inväntar Jonas och Mathilda som kommer efter med bil dagen efter. Herman packar sin egen väska och tittar ni noga på bilden så ser ni att det både finns tomma hushållspappersrullar samt en bultbräda med.

Nu är det inte för att vi inte får plats i bilen alla som jag tar tågalternativet, det är ju förstås för att jag har en del ledig tid och passar på att träffa mina föräldrar lite extra. Men min käre man tar detta som ett tecken på att vi nu ääääntligen måste köpa oss en större bil för att få plats med oss själva, 2-3 barn, vagnar, väskor, skor, fika, leksaker etc etc etc.. Vi är inte familjen som lyckas resa lätt direkt!

Så, snart verkar vår Saab få tacka för sig - lätt utbytt mot en rymligare kärra..

Ha det gott - jag är åter efter vår tripp!


1 kommentar:

  1. Underbart! Stor ryggsäck på liten go kille! Hoppas ni har det riktigt skönt i Arvika!!!! Hälsa alla!! Stora kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!