onsdag 28 april 2010

Kompisbesök och huskoll

Fick fint besök av Carl, Ida och Sigrid idag. Grabbarna lekte med allt de hittade i trädgården, det inkluderar grävskopa i en rabatt men jag sa OK till det för det är en rabatt som ska göras om..Nån dag!
När det började att regna var det vara in och hämta regnkläder så de kunde fortsätta att gräva. Flitiga, härliga och bestämda treåringar!
Nästa vecka ses vi igen - då utökas samlingen med Renrströms (ni kan va!?) och Erikssons med nye Ebbe i täten.








Nedan en bild på vårt hus som det ser ut från vägen, muren la jag och Jonas för precis ett år sen. Det var ett kul jobb men jobbigt förstås, varje stenblock väger ca 25 kilo. För att vara ärlig var det mest Jonas som bar, jag hade gjort en ögonoperation dagarna innan och satt mycket med solglasögon fast hade bra syn!
Efter semestern kommer Hjulsbro Hantverkssupport och lägger ny panel på huset. Vi vill inte längre ha ett blått hus! Vi ska själva göra måleriet. Förslag på färg?


Ha nu en fin kväll och som avslut:
Så här blev bokhyllan i tv-rummet efter rensning (obs inget har slängts..) och sortering:

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder på grabbarna! Bara Henry och Märta som saknades där! Får bli på måndag då eventuellt! När hade ni tänkt er? Thomas jobbar till 17, ska de andra pappisarna med? Stora kramar

    ps grått hus röstar jag för!! Det står sig och är alltid snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också på grått faktiskt. Lite mörkare grå. Tack för visningen. Faster

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!