fredag 23 juli 2010

Kokning pågår!



Tog en tur till Gränna, polkagrisens huvudstad. Och självklart fyllde vi på polkaförrådet - favorit visade sig bli Jalapeno-grisen. Starkt!
Och alltid lika kul att kolla på de duktiga ungdomarna som står och kokar grisar hela dagarna - det ser ju så enkelt ut men kräver säkert en del övning..

Dagens Herman:
jag tog med honom in i en mysig inredningsaffär i Gränna. Affären skyltade med lyktor, dukar och ljus i långa rader. Sånt gillar jag och hans kommentar:
-detta är ingen pappa-affär du..

Så sant som det var sagt!!

1 kommentar:

  1. Gränna är en pittoresk liten stad. Har dock missat kokningen. Däremot prövade Gerd,Lasse o jag detta kokheta äventyr för ca 30 år sen. Det blev inte riktigt lika bra som experternas.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!