fredag 20 augusti 2010

Första vardagsfredagen

Rätt skönt att vara ledig med båda barnen på fredagar, idag var första fredagen nu när Jonas jobbat en vecka. Dagen bjöd på en stadsrunda med inköp av nya höstskor till Herman och aerobicskor till mig. På måndag börjar jag att köra pass för Korpen! Skönt att ha ett par nya skor att träna i..
Det är mycket folk på stan denna helg, mycket att kolla på redan idag! Mycket augustiaktiviteter som Internationell matmarknad, Linköpings stadsfestival, barnens dag.



Och valet börjar att märkas på stan också. Alla valstugor står på Trädgårdstorget och det är fritt fram att pröva de olika partiernas åsikter mot varandra - eller om man är tre år så är det utbudet av godis som styr! Herman visar inga som helst ideologiska hänsyn utan väljer och vrakar bland vänsterpartiets chokladkola eller moderaternas fruktkola. Tror han tyckte det var lite dåligt att han inte fick nån ballong bara..

Hela eftermiddagen spenderade vi med Julia och barnen Ola och Lisa i två olika lekparker i närheten. Både jag och Julia är föräldralediga hela hösten från jobbet på FK så det är kul att ha dem på gångavstånd från oss. Bidde inga kort från denna träff dock..

Ha en fin helg - nu är det film på TV!

1 kommentar:

  1. Vilken mysig fredag tillbaka till vardan!!

    Hoppas vi kan ses snart nu, kanske till veckan?

    Ullared var en hit!! Hehe Blev mycket fynd!! Mest höst och vinterkläder till Henry!! Fick ju massa bra saker!! Dit åks det igen!! Kram!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!