onsdag 25 augusti 2010

Skaffar större saker..

Herman har fått sig en ny stol idag, en framåtvänd BRIO-stol som vi ska sätta in i bilen i helgen. Tror han kommer gilla att sitta framåt och ha bättre koll på läget än han har när han sitter bakåt. Som vuxen gäller det nu att kommentera eller visa honom sånt som han kan se i sitt bakvända läge och det är inte alltid så lätt..

Hörde på radion att man kan försäkra sig mot fortkörning, det är det dummaste jag hört! Det är olagligt att sälja såna försäkringar men det existerar ju ändå, det som förvånar mig mest är att det var så många som ringde in till radion och tyckte att det var superbra att det finns en sån försäkring. Många hade till och med skaffat den och kände det som en trygghet. Visst, ingen vill ha böter för fortkörning men i grund och botten finns det ju ändå ett skäl att man inte ska få köra hur fort som helst. Det är ju inte en slump att vissa sträckor är 50, andra 70 repektive 90.. Förstås handlar det om säker körning och att ingen ska omkomma i trafiken för att man håller för höga hastigheter, är det inte mer sekundärt om man får böter eller inte?
Jag undrar vad man mer ska kunna försäkra sig mot som i vanliga fall ger böter. Snatteri? Misshandel? Släppa ut miljöfarligt avfall eller dylikt?

Avslutar denna dag med att bläddra i nya IKEA-katalogen som kom idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!