tisdag 10 augusti 2010

Mer eller mindre klara barnrum

Sista lediga gemensamma veckan och vad gör vi??
Som om vi hade det hur trist och tråkigt som helst eller hur lite som helst att göra så målade vi om Hermans rum igår. "Vi hade ju ändå så mycket Rusta-färg över".
Så nu har både Herman och Edith varsitt vitt rum som bas. Enklast att variera på det viset!
Det är en del saker som ska borras och skruvas upp men i det stora hela är vi klara och nu när barnen somnat har vi också städat undan så nedervåningen är beboelig igen.

Edith som kollar in brorsan;
Brorsan:
Så här glada är vi att rummen är klara nu!!
Det här rummet ligger det en del arbete bakom, mer än det ser ut.. När vi flyttade in var detta ett innerförråd med utanpåliggande el och oinrett på alla sätt. Så det som vi gjort (mest Jonas) är gipsskivor överallt, nytt golv och nytt tak. Plus att all el dragits invändigt nu. Fast gardinerna har jag sytt:-)

Och Herman får ny färg på sitt bord och sina stolar. Inflyttning i hans rum så fort det torkat!

Handyman som gjort en hylla i garagen där flaskorna hänger direkt i sina korkar. Den ni!!
Nu!! Kom min kompis Jenny på visit till imorgon, hon ska vidare till sin syrra i Göteborg och mellanlandar här hos oss. Kul tycker jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!