lördag 21 augusti 2010

Lysande Linköping!

Varje stad med självaktning arrangerar festivaler nu på 2010-talet, denna helg var det Linköpings tur. Linköpings stadsfest är den döpt till, en form av kick-off för alla skolstarter just nu.
Som barnfamilj får man ta det med ro men idag har vi varit flitiga på olika aktiviteter som erbjuds! Vi tillbringade förmiddagen på barnens dag i Trädgårdsföreningen där det bjöds på brandbilar, polis, ambulans, ballonger, tivoli mm. Varmt men bra ordnat - enda missen var att det var så litet matutbud.. Blodsockret sjönk och jag köade nära en halvtimme för några korvar..
Herman fylldes med socker så han var rätt nöjd ändå!
Herman och Jonas åkte MS Kind på Stångån också, från oss i Hackefors till city via några slussar. Vi har pratat mycket om detta så kul att det blev av!
Ikväll har vi sett Amanda Jenssen i Kungsträdgården, började kvällen med lite mat i ett av tälten som fanns där. Herman tyckte det var kul med konsert men var lite besviken att hon inte sjöng om sjal och paraply. Och då förstår ni förstås att han menar "handskar hatt och sjal och paraply" som Mora Träsk sjunger om. Eller hur!!

Grrr, fel låtar...

I alla fall är det kul att gå på konsert och strosa runt bland människor och aktiviteter tycker jag, gillar att bo i en stad som ändå har ett såpass bra utbud av grejer att göra så här i sensommartider! Klockan 22.00 spelar the Ark i stan och först tyckte jag att det var ju sent, då ska ju barnen sova. Sen tänkte jag lite och kom på att vi som barnfamilj inte är deras hetaste målgrupp!
Avslutar med en bild på min man. Han håller sin Iphone i handen. Fick kanske lite abstinens när jag bad om en Iphone-fri dag, att den bara skulle användas för att ringa på.. Har gått ganska bra för honom ändå!

Ha en fin lördag söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!