tisdag 21 september 2010

Vinande vindar i Valla!


Höstigt värre i Valla idag. Tror att jag och Hanna kammade hem rejäla friluftspoäng som tog med oss våra treåringar och bebisar till Valla på utflykt på eftermiddagen. Det blåste och regnade och var också ganska kallt.

Det är lustigt det där egentligen - vi vuxna pratar och pratar och pratar om vädret och hur det förändras men barnen liksom bara lever i det. Så länge de är torra och varma så är det annat än vädret som lockar deras intresse!
Märta och Herman fikade, gungade bräda, klättrade i klätterställningarna och klappade kaninerna inne i stallet. Dessa två har känt varann sen de var minsta små pyttigaste bebisarna. Nu är de båda två kavata barn med rejält skinn på näsan och massa prat som bubblar ur munnarna. Kul!




De timmar jag varit själv med Edith har jag idag fått njuta av hennes "konsert". Hon säger nu ba-ba-ba precis hela tiden hon får möjlighet och det är lite tyst. Hon låter riktigt gullig, provar olika styrka och intensitet i rösten också. Gulletjejen! Herman är övertygad om att hon säger att hon vill ha glass. Eller godis. Eller gå till lekparken. Hmm - nån som låter någon annans röst tala?

1 kommentar:

  1. Fina höstbilder på dina (och Hannas) barn gumman! Och bloggen har också blivit jättefin med nya temat!!! Stor kram och längtar till söndag!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!