lördag 3 september 2011

Glada barn

Höger sko på vänster fot och tvärtom. Börjar man kunna själv så är det så.
Edith och några goa granntjejer, Nora och Saga
Grabbarna grus som typ verkar ladda för att komma med i Robinson. 2025 kanske?
En sån där lördag när jag bylsade på barnen alldeles för mycket kläder på eftermiddagens tur till lekparken. Undan för undan skalade de själva av sig till mer bekväma shorts och T-shirt. Det är riktigt varmt denna första septemberhelg!

Denna helg är likamed en tredagars ledighet för mig. Jag har gått och grunnat på om jag skulle ta och gå ner i deltid för att få mer tid med barnen eller inte. Dock, det tjänst som jag har innebär vissa svårigheter att gå ner i deltid (även om jag absolut skulle ha rätt till det, om jag så önskar) eftersom många dagar är på annan ort eller dylikt. Det är även en och annan övernattning och summa summarum av att gå ner i deltid skulle vara avdrag på lön men säkert en hel del plustimmar att ta ut. Så. Det jag kommer göra i höst är att vara generös mot mig själv och barnen och verkligen ta ut lediga dagar i form av semester eller inarbetad tid. När jag planerade in dagarna kändes de långt borta, men, på måndag är det redan dags. Ännu en ledig dag!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du kan lösa det så att du kan arbeta in timmar och ta ut.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!