måndag 12 september 2011

Klara färdiga gå

Testar ett träningsupplägg i kombination med jobb denna vecka.. Cyklar till jobbet (eller buss idag, regnet hällde ner i morse), sen springer jag hem i ett så högt tempo som jag klarar att hålla hela vägen. Sen blir det omvänd ordning imorgon, springer till jobbet och tar cykel eller buss hem. Det det kräver är lite planering kring hämta/ lämna dagis och att det finns duschgrejer och rena kläder på jobbet tills imorgon. Men, jag har känt ett tag att det blir mindre träning än vad jag önskar just nu så detta blir mitt sätt nu ett tag..

Första gången idag som jag gör denna "två-dagars" och för att få ut mer av dagen snörade jag på mig skorna redan vid tvåtiden för att springa och hämta hem barnen som idag hade med sig söta Klara hem efter dagis. Tycker det är kul när barnen kan ha kompisar av annat kön, börjar man i tid så kan det ju förhoppningsvis blir naturligt för dem även högre upp i åldrarna (försöka duger även att jag inser att det under ganska lång tid kan upplevas väldigt farligt med tjej/ kill-baciller)
Idag hade de riktigt kul på den halvt nedplockade studsmattan, i slänten grävande efter feta daggmaskar till komposten och i sandlådan geggande med den blöta sanden.. Har lyft in och grovrengjort barnen nu innan maten, mat krävs inom kort för att även kvällen ska bli lika rolig som dagen..

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!