torsdag 3 januari 2013

Hosta från hell.

via
Jag är inte förkyld. Jag har inte feber. Jag är inte snorig. Men jag har H.O.S.T.A. From hell. Hostar mig till huvudvärk och svårt att sova. Hostan retar mig till vansinne och säkert även kolleger och familj. Hade jag haft hostmedicin med morfin i hade jag sörplat friskt, men nu är det enda jag skaffat hem lite Noskapin som verkligen inte funkar på mig. Måste verkligen ringa sjukvårdsupplysningen imorgon..

En kort promenad utomhus utlöser bedrövliga attacker så att jag jag inte tränar alls just nu känns som överflödig information. Cykla till jobbet funkar inte heller, då skulle jag få ägna förmiddagen åt att hosta. Inte kul.

Jaja. Nu har jag gnällt av mig. Ska testa hur det funkar att dricka kallt vatten och sitta i bastun. Kanske funkar. Snart är jag på bättre humör. Då skriver jag igen.

19 kommentarer:

  1. usch&fy... det enda jag kan säga är; Krya på dej vännen! Sjukdomsupplysningen blir bra!

    SvaraRadera
  2. Här hostar jag som du! Men jag har cocillana etyfin, som jag tar nattetid! Ring och be att de mailar in recept så fort som möjligt, eller maila! Säg att det är torr retbosta, annars får du det inte!
    Host host kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det ÄR superjobbigt, man måste få gnälla när man har hosta. Det värsta är ju när den kommer när man ska somna, man kan bli gaaalen...

    SvaraRadera
  4. Amen, fy så träligt! Det finns en flaska Cocillana på Skogsgatan för upphämtning om du inte klarar natten. Jag sov som en klubbad säl och drömde de märkligaste drömmar när jag tog den. Men jag slapp iaf hostan. KRYA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulledig!! Juste att ha ett jourhavande apotek i närheten! Har just testat krupptrick på mig själv, som med barnen. Stå ute och andas kall luft lugnt och stilla- hjälper i alla fall för stunden..

      Radera
  5. Hosta på nätterna är snudd på tortyr när man inte får sova. Krya på dig vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Hosta kan stanna länge. Har nyligen tillfrisknat från bl.a. hosta. Jag har hemma denna hostmedicin med morfin. Den hjälpte bra! Om du var i närheten till mig skulle du få den som är kvar :)

    Vilken vacker bild!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Cociliana, säger jag åxå. Det enda som funkar mot den där hostan

    SvaraRadera
  8. Usch stackare! Är det din tur nu!! Säger som Sahra, ta en rejäl sup Cocilana till natten!

    Underbart med tulpaner! KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Pest med sådan hosta!!! Hemskt!!!! Hoppas du blir bra snart så att du får sova o kan ta upp träningen igen

    SvaraRadera
  10. Låter inte roligt! Du får krya på dig Sara!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Åh, nej! Så ska ju inte ett nytt år börja... Krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Yikes, hosta kan göra så ont och vara så besvärligt! Hoppas det blir bättre snart!!

    Krya på dig


    xx

    SvaraRadera
  13. Hosta kan driva en till vansinne!
    Hoppas att du får någon medicin som funkar.

    Och att du får en bra helg trots hostningar=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Oj oj det låter inte bra, krya på dig Karin

    SvaraRadera
  15. Undrar om det är jag som har smittat dig, men inte kan det smitta genom cyberrymden? Annars är det precis samma som följt mig sedan
    julafton. Köpa receptfria hostmediciner är som att kasta pengarna i sjön, gör absolut ingen nytta. Mycket vätska är enligt doktorn bättre, gärna
    med lite honung i. Det söta löser upp det som sitter fast.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  16. Krya på dig fina du, hoppas det inte är något "allvarligare" än bara hosta. Men måste säga att jag verkligen gillar ditt "gnälliga" inlägg, ibland behövs det sådana också ;)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Usch det låter jobbigt, hoppas du får tag på hostmedicin som hjälper . Krya på dig . Kram

    SvaraRadera
  18. Fy, stackars! Här är det grymt hostigt också, men vi har varit förkylda en tid.... Jobbigt som attan, för som du säger så får man ju ont i kroppen av att hosta så. Krya på dig!!!

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!