fredag 4 januari 2013

Inte vin, men morfin..

 Känner ni att det är lite lite lite ljusare nu på eftermiddagarna? Vill så gärna tro att det redan märks skillnad men idag har i alla fall varit en båda ljus och solig dag. #älskavårkänslor. Härligt eller hur!

Ja så var i alla fall denna lilla korta vecka slut och det är skönt med fredag! Tack för alla era råd om hosta och medicin på gårdagens inlägg - det värmer min hostiga kropp! Jag följde era råd och fick utskrivet en flaska Cocillana-Etyfin så nu ska det bli sova av. Härligt! Och med eftersom det är starka grejer som visst är baserat på morfin så skippar jag vinet ikväll och använder de nya glasunderläggen till Ramlösa istället!
 Dagens E
Gladiatorerna är verkligen inte mitt favoritprogram men det är det i en blivande sexårings värld så vad kollar vi på ikväll tror ni?? Jaja, bara vi är friska och glada så!

Ha en skön kväll hörni!

17 kommentarer:

  1. Det bästa med cociluana är just att man blir lite pömsig. Hoppas nu att det hjälper.

    SvaraRadera
  2. Va bra med en flaska morfin så att du kan bli bättre :-)
    Vi har haft en grådassig dag, men ut på en promenad kom vi i alla fall, friskt och skönt

    Krya på dig
    och trevlig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Bästa hostmedicinen helt klart! Krya!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ha ha, här är det också Gladiatorerna som gäller....

    SvaraRadera
  5. Ja, var försiktig med den hostmedicinen! Jag tog lite för mycket en gång och sov 8 timmar i sträck mitt på dagen. Men tar man den i rätt dos är den kanon.
    Krya på dig!

    Här tittar vi oxå på Gladiatorerna.
    Trevlig kväll
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  6. önskar dej en natt med god sömn helt enkelt... och ja, jag tycker också att det är ljusare, känns bra att tro det iallafall

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att du fick tag på "riktiga" grejer :-) gör säkert susen!! Yepp, Gladiatorerna här också! För min del blev det ett glas Cola :-)

    SvaraRadera
  8. Tråkigt med hosta! Hoppas du kryar på dig!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du mår bättre snart. Den där medicinen är dunder!
    Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  10. Hosta... inte kul alls :/
    Krya på sig!

    SV: Kolla in imorgon em så får du lite tips :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du får sova i natt o vaknar något mer utvilad i morgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Eftersom du aldrig tagit cocillana förut är risken att du kan bli riktigt trött!
    Sov gott! Jag har tagit min dos för kvällen!
    kram Helena

    SvaraRadera
  13. Cocillana är suveränt som hosta. Då kommer du att få sova inatt ;) Men det är inte alla som tål det. Vet en som fick be frun att hämta honom från jobbet. Han blev nog lite snurrig ;)
    Önskar en fortsatt trevlig kväll!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  14. Hoppas det hjälper mot hostan. JA vårkänslor mer av den varan tack!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Men du, vilken gosesöt tjej du har! Underbart söt!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hostar också... Hade gärna haft lite coccilana, men orkar nog inte åka in till doktorn för det. Hoppas du börjat bli bättre!

    SvaraRadera
  17. Men uscha din stackare! Krya på dig rejält nu<3 Men ååååhåååååå vilken underbart söt unge! ! ! Stor kram :-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!