fredag 8 april 2011

Hem - hem - hem..

Okej va med på bild..
Nee, vill inte vara med..
Redan vid lunchtid denna fredag är det som att känslokroppen säger; "Nej, nu räcker det. Inget mer jobb nu. Åk. Hem. Till barnen". Den praktiska delen av mig svarar; Ja gör det, men gör färdigt först.."

Efter att lite tidigare än vanligt ha avslutat dagens uppgifter tog jag mig hem i blåsten, har nu bara drällt här hemma och har precis stoppat om en nybadad och varm dotterkropp. De här ljusa eftermiddagstimmarna innan sängdags är för mig värda sin vikt i guld! Middagen idag var snabbt och enkelt avklarad - spaghetti och köttfärssås - alla nöjda och glada! Ett glas vin till mig förstärker fredagskänslan..

Herman åker nu med mannen för att hämta hem Mathilda som är hos oss i helgen. Denna fredag har hon varit på disco och det är förstås stort för en tjej som går i andra klass! Lite rouge på kinderna och några sedlar till snacks är receptet för åttaåringens lyckade kväll..

Och jag är äntligen hemma! Och ledig!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det skönt när det är fredag!
    /Anneli

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!