tisdag 28 juni 2011

Hudvårdsrummet!

Jag jobbar och Jonas är på kurs. Vi har farmor och farfar som tar hand om barnen tills på fredag, de hämtade dem och tog med dem på lite sommarlov i Karlskoga. Mysigt för dem även om huset känns mer än nödvändigt tomt just nu.. Även att småbarnsliv är ett väldigt speciellt och intensivt liv kan jag inte komma ifrån att jag direkt saknar de där små kladdiga händerna och varma kropparna när de är borta. Det blir tomt när ingen strör leksaker omkring sig eller häller flingor och brödbitar på golvet. Och det blir tomt när det är Tyst i Huset!

Men men, jag passar på att jobba lite extra när jag inte har några hemma som väntar. Man kan minst sagt säga att det dyker upp annorlunda frågor när många är på semestrar. Frågor som "nån annan" tar hand om i vanliga fall ramlar ju in även under sommaren och då får vi försöka fördela vem som tar vad. Väldigt spännande att jobba i semesterveckorna faktiskt! Man vet inte i början av dagen vad som kan tänkas dyka upp.. Och när jag går på semester är det "nån annan" som tar tag i sånt jag gör i vanliga fall.

Fick mig en ansiktsbehandling efter jobbet, härliga grejer det där! Duktiga Hanna har jag gått regelbundet till i många år och på sitt lika ärliga och skoningslösa sätt meddelar hon vad som behöver åtgärdas och sen sätter hon igång. Idag blev det en timmes ren ansiktbehandling!
En timme senare är man en fräschare människa! Och som pricken över I denna soliga tisdag träffade jag Jenny för några timmars tjejsnack. Lilla Ingrid sov sött i sin vagn och vi kunde i lugn och ro både äta och ta ett glas vin på Santinis vid Stora Torget.

Tisdag med guldkant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!