tisdag 20 december 2011

Köttbulleracet!

Nu på kvällen fick vi ett riktigt ryck, ställde oss som värsta bästa kock-paret och rullade köttbullar tillsammans efter ett recept på nätet. Jag som varit borta ett par dagar fick chans att berätta allt roligt och intressant som hänt på utbildningen, sånär som på examensdagen som är i slutet av januari.
Det är roligt att laga mat med mannen, just när det gäller mat är vi lite olika. Jag kan ganska lätt höfta till både höger och vänster när det gäller andelar och mått, det brukar ordna sig på nåt sätt. Går på känsla och allt som oftast funkar det bra. Men min man, han är ordningens man, och håller noga koll på decilitrar och teskedar. Inget slarv och inte för mycket och inte för lite av någonting!

Och det är ju bra det - jisses vilka goda köttbullar som får vänta i frysen nu tills det är julafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!