söndag 25 december 2011

Pepparkakscheesecake

Juldag. En väldigt behaglig sådan.

Vi har varit ute och spankulerat på förmiddagen, makligt tempo så så att barnen kunnat springa av sig lite. Inte direkt några tider att passa utan dagen lullar på så sakteliga. Barnen leker med morfar på nedervåningen och jag satte mig vid datorn en stund, maken pysslar med nåt projekt nånstans.. Har just rört ihop en pepparkakscheesecake, har jag tur så kommer den se ut så här om en stund när vi äter den:

Bild lånat rätt av från www.ica.se.

Läser på olika bloggar och forum att många är ute och springer idag, det kan jag verkligen förstå med tanke på den sköna temperaturen ute! Jag var ute senast i förrgår och ger mig till tåls tills imorgon, är det fortsatt lika varmt så får det bli en skogstur då. Med tanke på mörker och kyla sista tiden har det mest blivit asfalt för min del men det får bli ändring på det nu. Ut i skogen bara - uppför backar och nerför backar med hög luftfuktighet i lungorna!

Imorgon..


2 kommentarer:

  1. DU får berätta om den blev god. Jag bakade en liknande dagarna innan jul, efter recept av en vän. Gudomligt god och helt klart värd allt jobb den krävde. Lycka till med skogsrundan imorgon och god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Marta - den blev det! Försvinnande god och då tar jag, till Jonas förskräckelse, och gör mig av med den där tredjedelen som man kunnat spara i kylen. Lika bra att göra sig av med den risken..Kul var det också att göra med gelatin - nåt jag aldrig testat förut! Enkelt! God fortsättning själv!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!