lördag 20 november 2010

Doften av Ajax


Medan barnen var med farmor och farfar på julmarknad tog jag och Jonas tag i projekt "städning av hus" vilket idag innebar fönsterputs, dammning, dammsugning och moppa golv. Satte upp juliga gardiner i köket också.. Att städa är inget jag brukar längta efter att göra men idag var det riktigt roligt. Bra musik på Spotify, inga barn som "sinkar" jobbat samt att fixa huset ihop med maken! Och fint blev det! Nu är det bara en vecka kvar till första advent och innan dess ska vi ta en tur till IKEA och komplettera beståndet av adventsljusstakar och julstjärnor - och stor del av städningen avklarad!


Så här långt har vi behövt ha en grym uppsikt över Edith när hon kryper på ovanvåningen eftersom vi inte satt upp nån grind än (slarv slarv jag vet..) men hon har för det mesta hållt sig i köket eller rummet så att vi haft koll på henne men hon växer ju och tar ut svängarna ut mer och mer. Behovet av grind ökar..
SÅ NU! Grinden är uppsatt! Mormor - slappna av och sitt nu lugnt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!