lördag 6 november 2010

Möblerar om!

I den här familjen gillar vi Expedit-möbeln från IKEA. Vi har en med 16 kvadrater i
(bokhylla), en med 8 kvadrater i (Hermans) och en med 4 kvadrater i (mössor och vantar). Tycker möbeln är fantastiskt flexibel och användbar, passar de flesta ändamål. Det som man intevill ha synligt göms lätt i korgar och boxar som passar till.

Sen en tid har jag en idé om att flytta in Jonas farmors gamla skåp och måla det i en fräsch färg, det kommer att få stå på bottenvåningen. Där ska vi ha allt som man inte vill ha framme - korgar med mjukdjur, spel, vaser etc. Vi är lite vitfetischister här hemma och vill gärna ha så mycket som möjligt vitt men efter besök av Jenny och AK förra helgen är jag mer inne på en iögonfallande nyans nu. Gul? Pistage?

Men innan vi kommer så långt så tömde jag och Jonas storexpediten och bar upp till övervåningen nu på förmiddagen. Mathilda och Herman hjälpte till att bära upp alla böcker. Det där skåpet har vi redan haft uppe en gång men sedan ett drygt år har vi haft det nere igen. Ni ser - användbart så det förslår! Sen bytte vi plats på matbordet och sofforna uppe, satte sofforna vid fönstret för att komma åt dagsljuset. Blev rätt bra tycker jag..

Ja, den uppmärksamme undrar nu varför inte Jonas är ute och målar ändträ som jag skrev igår men det är ännu lite för kallt att börja måla..

Och när man möblerar om hittar man väldigt mycket saker, förutom dammet då förstås. Detta hittade vi:
tre tuschpennor och ett par leksaksbilar
ett rytmägg
ett Bregottpaket (HUR hamnade det där?)
tre strumpor (olika).

Njuter nu en kaffe och ska sen göra färdigt det sista..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!