lördag 13 november 2010

Vad man gör när man inte vill vara inne



Herman och Albin busar i snön.
Vill verkligen poängtera att det är jättespännande att få ny panel på huset men en lärdom jag dragit och vill förmedla: GÖR DET INTE MEDAN DU ÄR FÖRÄLDRALEDIG MED TVÅ BARN OCH DET ÄR NOVEMBER!
Känner mig rätt sliten efter de senaste veckorna för jag har känt att jag vill vara hemifrån under de timmar som det snickras, sågas och byggs här hemma. Ibland är det svårmotiverat att få ut Herman med tanke på vädret men vi har också träffat mycket kompisar under denna tid och det är förstås jättekul! Albin och Oskar, Saga och Nora, Ola och Lisa samt alla barnen på Hackeforsgården och Familjecentralen Myran. Edith har haft svårt att sova inne så det har blivit extra många barnvagnsrundor under bygget.

Om allt går enligt plan är det nu två byggdagar kvar. Sen njuter vi av det nya huset samt möjligheten att kunna pyssla och fixa inne lite mer igen, har ett uppdämt behov av att både baka bröd och bullar och pyssla inför julen!

2 kommentarer:

  1. I dag hammras det hos oss .... får se hur mkt Lisa kan sova. Ola fick åka till farmor! vi andra kan åka dit och äta sen - Lyx!

    SvaraRadera
  2. Hej !! Får man se kort på slutresultatet sen då? Kram Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!