tisdag 23 november 2010

Stannade inne

nästan hela dagen idag.
Skulle göra ett papparkakshus med Herman men det slutade tyvärr i krasch och bang då jag själv hade sönder huset efter att ha haft på kristyren. "Det jöj inget mamma, vi kan äta upp godiset itället" var sonens kommentar. Haha, det vilar inga sorger när det gäller sötsaker!

Det kommer att bli en del innedagar framöver så jag surfade loss på olika barnpysselsidor idag, det finns ju hur mycket som helst (det finns alltid hur mycket som helst av allt på nätet..) att göra och närmst på tur står tomtar gjorda av toarullar och bomull (inget exklusivt material här inte..). Därefter ska vi göra ljuslyktor av tomma barnmatsburkar!

Ojoj, när jag läser vad jag skriver så låter det väldigt pretto.. Det är inte min mening men det är ju rätt roligt att vara hobbykreativ med framförallt Herman. Edith håller till godo med att sitta i barnstolen och hålla koll i år.

Av Ulrika har jag fått ett gott recept på saffransbröd med vit choklad i. Ska inte vara i kus-form utan i bullform. Det ska jag också testa nån dag (eller Jonas, när du läser detta så ska jag inte det. Då ska jag baka surdegsbröd. Med mycket frön. Hårdsmält).

Ha en fin kväll i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!