tisdag 1 mars 2011

En summering efter första dagen..

Vårig luft på väg till jobbet, passade på att cykla och det gick bra. Isfritt på cykelvägarna men tvättbräda på bilvägarna.Tänk att det går så mycket fortare att cykla än att gå, det märktes tydligt. Sträckan in till jobbet, in till stan, den har jag ju promenerat massor under ledigheten så det var väl därför det svischade till så mycket när jag tog cykel. Tjoff! Strax under 25 minuter och därefter framme!

Jobbet då!? Kul, mycket att komma igång med igen, glada kolleger men tuffa förändringar i myndigheten. Ja, det är den myndigheten som är med på nyheterna ikväll. Inte riktigt det området jag jobbar med men alla påverkas av stora förändringar. I alla fall, redan nu på torsdag åker jag till Stockholm över dagen, ett forum där jag får träffa andra i min yrkesroll. Roligt!

Fåfängan då? Såpass att jag i skogömman letat upp ett par nya oanvända rea-skor som redan i affären var liite för små. Men de är svartvita och så fina så.. Lite "kontoriga" ballerina. Men inte har de blivit större i garderoben. Jag har blött ett par strumpor så jag går ut dem här hemma. Kommer bli så bra så, efter skavsåren lagt sig. Ska köpa Compeed på lunchen imorgon!

Och då kan jag ju lika gärna springa hem efter jobbet - får åka med maken imorgon!

1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!