onsdag 30 mars 2011

Vem är jag - eller rättare sagt.. HUR är jag?

Idag är det min födelsedag, den 34:e i ordningen.. Roade mig med att kolla på denna hemsida för att se vad stjärnorna säger om en sån som mig. Utdrag saxat nedan, både jag och Jonas skrattade igenkännande åt ganska mycket. DU som känner mig - stämmer det?

En person som är född den 30 mars 1977 har stjärntecknet Väduren

1977-3-30Som det första tecknet påminner Vädurens sätt mycket om barnets, de är öppna, entusiastiska och individualistiska, har ett häftigt temperament, men är inte långsinta. Väduren är viljestarka men viljan är inte alltid stabil, målen kan skifta fort. De trivs bäst när de får gå i spetsen och leda. De är mycket uppfinningsrika, och har alltid idéer om hur saker och ting kan göras bättre. Väduren är rastlös, ständigt igång och förivrar sig ofta. De blir uttråkade om vardagen rullar på i samma stil som den alltid gjort för vädurar behöver förändring för att inte tappa glöden. Utmaningar, tävling, stordåd är i Vädurens smak. De älskar att testa sin egen förmåga, kämpa och segra, chansa och våga. De ställer sig gärna upp och hävdar sig även om det skulle innebära att de får hela världen emot sig. Väduren rusar genom alla hinder och vänder sällan på huvudet, för att se bakåt. Med Väduren går allt fort och entusiastiskt och de har oftast en massa projekt på gång, givetvis är de själva ledare över dessa projekt då de kan ha problem med att se sig själva i underordnad ställning och hatar att komma på andra plats. De vill vara vinnare, helst på flera områden och de förväntar sig att resultatet ska bli precis som de tänkt sig eftersom vädurar tycker om kontroll.
En positiv sida hos vädurar är att de har en förmåga att entusiasmera andra i sin omgivning, de är otroligt aktiva och tar initiativ till roliga saker, det negativa är att de kan uppträda intolerant och saknar tålamod och de visar ibland hänsynslöshet mot andra, ofta utan att mena det.

Vädurens livliga, generösa, natur gör att de är mycket stimulerande som vän. De är passionerade och har gott sinne för romantik. Men de är ombytlig och dominanta vilket gör att de kan ha svårt för djupare relationer.

Lämpliga yrkesval: Sådana som är utmanande, ex. Läkare, militär, racerförare, ingenjör, psykolog. (min kommentar, hmm, det stämmer visst inte riktigt..)

Bra egenskaper

Energisk och utåtriktad
Har inga problem med att visa ömhet
Effektiv både på jobbet och hemma
Är modig, frispråkig och älskar utmaningar
Du får aldrig tråkigt med denna person
Mycket passionerad och sexig
Entusiastisk och självsäker
Är ivrig och entusiastisk

Sen finns det några mindre bra egenskaper också men eftersom detta är min blogg valde jag att inte plocka med dem haha!


Ha en fin dag! Jag är ledig och ska ta en powerwalk med nyprickig Edith.. Hoppas hon sover så jag i lugn och ro kan köpa färg till ett skåp vi ska måla samt två presenter till Herman som fyller fyra imorgon..

4 kommentarer:

  1. Stort grattis vännen!!!
    34 år - vilken ungdom du är!!! SnyggSara!
    Hahahahaha jag skrattar så jag kiknar. På pricken du ju!!! Är alla vädurar som du kan man undra... :)Nu blev jag nyfiken på vad du tog bort...
    Jaha.. nu blev jag nyfiken och ska kolla upp mig själv och mitt stjärntecken.
    Ha en fin dag med prickig Edith.
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt kul med horoskop. De lyckas alltid ta fram egenskaper som det är femtio procents chans att alla människor har. Antingen det ena eller det andra kort och gott.

    Även om det stämmer eller inte så kan nog tron på horoskopet göra att vi ibland ändrar oss till det bättre.

    Ett stort grattis på 34-årsdagen dessutom! :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis och ha en riktigt underbar dag! Hoppas du får många paket och mycket tårta och kanske tom blir bjuden på något gott...

    SvaraRadera
  4. Hoppas jag inte väkte dig i morse... Grattis grattis!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!