söndag 13 mars 2011

Sköna söndag!

Söndag..
Sent i säng och tidigt ur den kan man sammanfatta dagen idag. Extremt trött och kvällstrött nu för tiden.. Ska upp tidigt imorgon så ett kort inlägg på bloggen, kanske kollar en kort stund på Bröllopsfotografen som går på tv ikväll. Gillar början bäst, där de nygifta åker i upphissad skopa på en traktor. En rolig film men ändå med en allvarlig underton. Men, känner redan att mina ögonlock är tunga så bara en liten stund..

Efter en förmiddagspromenad åkte jag och Herman på ett fyraårskalas hos Carl idag. Lek bus och fiskdamm till barnen och kaffe prat och skratt till oss föräldrar. Härligt! Födelsedagsbarnet gillar Star Wars och hade önskat ett sådant tema på sitt kalas. Herman är rätt skeptisk när det gäller att klä ut sig så det var först när jag garanterade att det inte var tvång till utklädning som han ville åka. Väl där hade han förstås superkul, lite tufft för honom att eventuellt få töja på sin trygghetszon bara. Fast hur man kan förklara att han själv vill ha ett drakkalas vet jag inte:-)

Gillar min mössa. Har den ofta när jag är hemma och ledig.
Ny vecka väntar, både jag och Jonas ska jobba. Tredje veckan för mig redan, attans va snabbt det går! Vi har förmånen att få ha farmor och farfar här som barnvakt. Mysigt för barnen och skönt för oss, ingen panik att hinna hem och hämta barn utan det går att jobba "färdigt" och ta det lugnt..

Sköt om er - ha en fin söndagskväll eller för all del - fin början på veckan!

3 kommentarer:

  1. Ha en fin vecka nu Sara och njut av tredje veckan. Hoppas vi ses någon gång när det finns tid.. kanske en lunch på stan i vårsolen.
    kram och sov så gott

    SvaraRadera
  2. Lunch tycker jag! Vi hörs via mailen, behöver ha koll i min kalender som är på jobbet.. kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på dig min vän! Hoppas din arbetsvecka blir bra! :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!