söndag 27 mars 2011

Jag och vännerna!

Jag, AK och Jenny.

De här tjejerna har jag känt sedan fjärde respektive sjunde klass. Nu bor de i Stockholm, jag i Linköping. Vi pratar alla i grund och botten mer eller mindre värmländska men åren från Värmland gör att vi pratar nån slags blandning av värmländskt och utslätad svenska även med varandra - lite kluvet det där sa vi idag!

Vi ses inte så ofta men när vi ses så är det alltid som att fortsätta prata där man var sist, vi vet väldigt väl var vi har varann. Nu har vi haft ett dygn tillsammans och det var, som alltid!, mysigt, roligt och "som förr". Fika, lite blåsiga promenader, massa god mat och lite möjlighet att Jenny passar på att rensa lite i sin garderob till sina två behövande vänner:-)

Nu är vänbatterierna uppladdade och trots omställning till sommartid blir det nog inte en senare kväll än vanligt. Behöver några timmars törnrosasömn innan nya veckan drar igång!

Ha en fin kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!