lördag 17 november 2012

Q som i..

Q som i kvartal, eller Q1-Q4 då..

Det här med Q är något vi använder oss av i mitt arbete för att beskriva när olika saker eller aktiviteter ska genomföras under året, främst då verksamhetsplanering av olika slag. Sen när vi är mitt uppe i de där Q:na tänker i alla fall inte jag så ofta vilket Q vi är i, utan jobbar på med det som behöver göras.

Men just Q4 som vi är inne i nu är speciell på så sätt att vi lever och andas 2012 men samtidigt planerar för hur 2013 ska se ut. Året ska avslutas på ett snyggt sätt, även om det just nu är mer av framtidstankar som vi diskuterar på olika sätt.

Lägg till på det att november ingår i Q4 och att det ofta innebär en del korttidsfrånvaro i form av influensa, magsjuka med mera. Och mörkret… Detta eviga mörker innan adventsljusstakarna och luciafirande tar vid. Men men, sen blir det Q1 och allt blir ljusare igen!

Mitt bidrag i min egen bloggutmaning A-Ö som jag är så glad över att alla dessa fina bloggare deltar i, varje dag eller sporadiskt! Kolla in dem vet ja! Och ha en fin helg!


Anneli Hönan Anna SvartVittochRött Martunia HönaPöna Karro Hemma på Sjuan Dagar av Lycka Meam Die Creando Melody Ab imo Pectore Elvornas Hem Home to Tiny Karin Mitt så kallade liv Lisa Lifestyle by Lena Jossan le Petit Jardin Maria Wikers liv Sandra

13 kommentarer:

  1. Och Q4 är värst! Bokslut på Q3, revision på det, budget, planering för årsbokslut, planering för 2013, och som sagt mörkret på det. Men på nåt underligt sätt måste man gilla det eftersom man fortsätter;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Q var svårt... kanske för att jag inte jobbar med varken Q1 eller Q4...! :-)

    SvaraRadera
  3. Har inget kvartals tänk, så lever inte med Q i vardagen!
    Snyggt inlägg av dig!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Förstår att du inte behövde tänkta till så farligt med ditt Q :) själv fick jag tänka lite extra. Ha en bra helg Karin

    SvaraRadera
  5. Ojoj det där Q:et var på tok för komplicerat för mig ;)
    Kram fina du

    SvaraRadera
  6. Oj med q du har i din vardag, för mig är det helt blankt med Q, så idag får jag stå över...men återkommer imorgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Q är ju inte helt lätt... du lyckades ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig blogg du har och blogg-utmaningen är ju kanon. Det var genom den jag hittade dig. Tack för den här gången. Kommer igen!

    SvaraRadera
  9. Vilken bra tolkning! Idag var det svårt ;)
    Säger det igen, kul utmaning! Kramis Suss

    SvaraRadera
  10. bra där, Q kan ju annars vara en rätt svår bokstav att lista ut ngt till ;)

    SvaraRadera
  11. Q är såååå svårt att hitta ord på juh, men du fick till det! Jag fick ta till lite engelska jag! ;-) Även bra inlägg om o och p, läste jag nu! har varit lite frånvarande senaste dagarna, då jag ramlade i trappan i tisdags och min samsung krossades, liksom min handled- så har inte kunnat ta bilder med min telefon och inte läst bloggar på telefonen, då den varit inlämnad! Men ikväll gick jag in via datorn(tyvärr inte så ofta som den är framme), och fått uppdatera mig lite! Skönt att lillskruttan är bättre, och ni andra verkar inte ha fått magsjuka, så det kanske inte var det då?!

    Hörs snart hoppas jag, har du någon föräldradag framöver kan du väl hojta till?!

    Stora kramar!!

    SvaraRadera
  12. Vilket bra Q. Det hade jag inte alls tänkt på. Ingen aning vad jag ska ta som Q. Jag hann inte skriv igår pga av vi hade vänner hemma, så jag får ta båda idag.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  13. Spännande att se vad alla har kommit på på Q, för det är inte en lätt bokstav

    kram Kajsa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!