onsdag 12 maj 2010

Återuppta en insomnad karriär..

Har idag tackat jag till att börja instruera igen! Den här gången för Korpen i Linköping.
I höst kommer jag att köra en klass per vecka, måndagkvällar i Blästadskolan.

Det är drygt ett och ett halvt år sen jag bokstavligen la skorna på hyllan och inte ville fortsätta instruera, det blev för mycket att jobba, ha barn på dagis och sen också instruera. Blev liksom inte lustfyllt!

Men nu har en fd kollega fått ett samordnande uppdrag för Korpen och dragit ihop ett gäng som kan införa begreppet "aerobic" i Korpen. Korpen har en tradition av mer gympa och inget fel med det men nu ska de tydligen hotta upp utbudet lite.

Dags att börja tänka musik, koregrafi och pedagogik igen! Kul!

4 kommentarer:

  1. Hörde att ni mammalediga skall ha ett lag
    i blodomloppet??

    SvaraRadera
  2. Ja. 2011. Då ska vi vinna hela alltet.

    SvaraRadera
  3. Toppenkul ju! Kanske jag kan komma med någon gång när operationen är gjord!! Längtar efter träning!!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Glädjen är stor!! Det ska bli så kul att vi blir kollegor igen och träffas på olika samkväm och conventions. Roligt roligt och inspirerande..en gång i veckan är ju precis lagom och bar gå in och ha sådär kul och bara köra järnet. Hotta upp Mr Vain och blås skiten ur dem... Själv får jag bränna av lite härliga techno a´la Febbe Sjöberg skivor så att jag får tillbaka lite inspiration. V steg vad är det.. step touch..hahahah jag dånar.. Skulle vara kul om vi kunde köra ett block var någon gång och bara ha roligt vi gamla WC tjejer...(som är på Korpen nu) kram kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!