tisdag 25 maj 2010

Vi som trotsar regn och leker ute ändå..

Dagens mamma-medalj tilldelas idag mig och Hanna som trots regn tog med våra tre-åringar för att leka i Trädgårdsföreningen. Själv får jag också klant-medaljen för alla hade regnkläder - utom jag...
Regn kan ju göra att man pratar med människor man inte skulle pratat med annars. Det var ungefär det som hände Märta och Herman. De hamnade under samma tak som ett gäng 7-8 åringar och när vi gick ropade alla stora barn "hejdå Herman och Märta vi ses!". Ja, där hade de visst stått och utbytt denna information om sig själva! Rart.



Och istället för att laga middag hemma blev det take-away till Eva och Noah. Tips till er Linköpingsbor är att köpa sallad på Mocca i Filbyter! För 55 kronor får man välja fem ingredienser till sallad utöver sallad gurka och tomat. Finns mycket alternativ - allt från pasta bulgur t räkor soltorkade tomater, oliver, mozzarella osv. osv.. Gott! Nyttigt!

Lilla Edith, nöjd för att hon får ligga i sin vagn när regnet häller ner..







1 kommentar:

  1. Strongt att trotsa väder och vind!! Nästa gång(när det är sol) hänger jag och lilleman med!!! Nu ska vi väl slippa kräksjukan hoppas vi!!! Men, ses i veckan väl, som vi sa?! Ha det så bra i K-krona och hälsa!! Kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!