onsdag 19 maj 2010

Eftermiddag på Nitaregatan!

Vi träffade Carl och Märta idag, goa barn! De är så stora nu att de fixar att leka utan oss mammor i släptåg hela tiden, det räcker (oftast!!) att ha ett vakande öga och öra så det inte går alltför våldsamt till..

Varmt, regnigt och åska i luften. Barnen har kul ihop, ena sekunden inne och andra sekunden ute. Både jag, Ida och Hanna har ju en liten till så vi intog strategisk plats i köket med uppsikt åt alla håll medan vi hann gå igenom lite av varje.

Ida och Sigrid - "snart i en blogg nära dig"
Lyckades bara fånga Märta på detta kort - bredvid Carl. Söta som socker!



Förresten, vi börjar få lite ordning på trädgården och det tror jag att vi mycket ska tacka regnet och värmen för.. Så här ser magnolian ut just nu:

I ikväll har vi slopat tv:n och istället grävt ner två rosor på baksidan (solsidan). De heter Golden Eye och är vallmoröda till färgen. Fick ner två jättedaggkåpor emellan, jag har lärt av min goda vän Jenny att de är fina marktäckare. Håller med! Har några på framsidan sedan förra året.. Sedan innan finns det både smultron och jordgubbar i rabatten så jag hoppas att det nya gödslet och nya jorden sätter bra fart på alltihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!