tisdag 11 januari 2011

Att ha oflyt..

Ja, ingen vidare avslutning på denna tisdag. Jonas är och köper vår middag just nu (pizzamat..) för att vi inte vågar ha barnen i köket. Där luktar det plast, bränd sådan. Hur lyckas jag? Just nu arg på mig själv... Hade ugnen på värmning då jag och Herman gjorde matmuffins. Kollade inte att ugnen var tom utan märkte först att det luktade smält plast. Täcklocket till micron låg i ugnen och det är jag själv som lagt det där. Klant!
Så muffinsen gräddas hos grann-Conny och jag har dukat i tv-rummet som är på markplan.

Lyckades i alla fall att lägga över lite bilder:
En konstruktion som gör att Herman kan ha dörren öppen till sitt lego-bygge men Edith kommer inte in.
För att få i mat gäller ibland en del distrakterande saker eller allehanda sånger och ramsor och tittut-lekar. Fast hon är ofta glad ändå!

Såhär fin är isen i området nu, tövädret och nu dagens kyla har skapat en blank och stenhård yta. Nu säger Herman att han kan tänka sig åka skridskor, nu ska vi bara skaffa ett par också.. Oftast är han nöjd att sladda omkring på isen. Vill inte pressa honom till vare sig skridskor eller skidor (eller annat) utan låta honom testa när han känner för det. Och nu verkar han redo för att testa i alla fall..


I kväll lägger jag lite tid på att göra färdigt det sista på mitt pass som jag har imorgon. Får ibland för mig att jag ska kunna koncentrera mig på detta när barnen är vakna och i närheten men det gåååår ju inte så bra. Oftast. Idag slutade det med att Herman hellre ville lyssna på Spöket Laban och bad så snällt att jag gav efter till slut. Och gick upp för att göra matmuffins...


2 kommentarer:

  1. Det händer ju så lätt att man inte har alla tankar samlade och då händer det även den bäste.
    Ni löste det ju lysande med hämtpizza vilket också är supergott. Tur att ni har underbara grannar som gräddar muffins åt er.
    Det du beskriver kallas livskvalitet - NJUT!
    Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Åh, gumman!! Det händer ju såå lätt och du får ju inte anklaga dig själv!! Man kan inte ha allt i huvudet!! Pizza är ju aldrig fel!!;) Jättefina bilder som vanligt på era vackra barn!!! Stor kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!