onsdag 5 januari 2011

Mat för hela året!!

Vi har flera barn i vår närhet som sålt jultidningar. Den här matboken är en bok som kommer därifrån och som jag tror vi kommer använda en del under året. Vardagar föreslår boken relativt lättlagade maträtter och om helgerna föreslår den rätter som kräver lite mer av tillagning och ingredienser. Idag blev det kotletter i tomat- och salviasås med ris. Betyget på rätten var varierat men i alla fall något över medel och det är ett rätt bra betyg inom familjen.

Skönt för oss som lagar mat att få mer input i alla fall - tycker vi så lätt vardagsfastnar i 5-6 rätter som går runt. Runt.. Ja, kan tänka mig att vi inte är ensamma om detta!

I övrigt ytterligare en ledig dag som erbjudit både ute- och inneaktiviteter. Jag tog en löprunda i förmiddags. Nyttigt för psyket i första hand men även fysiskt förstås. Dock känns det tydligt i kroppen att jag tränat ganska lite sista månaden samt att det slunkit ner mer godsaker än i vanliga fall. Men uppåt och framåt var det nån som sa, nu är det bara att fortsätta spänna på broddarna och ut och springa en stund! Blir det bara mer moddfritt så blir det ännu roligare att springa.

Våra grannar "från stan" kom på fika också. Carina och Rasmus har hus i en annan del av stan nuförtiden men det är ändå kul att träffa dem och deras två raringar; Elvira och Algot.

Snögubben fick min gamla mössa från H&M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!