söndag 23 januari 2011

Att sälja grejer på Blocket

Har lite annonser ute på Blocket nu, vill rensa undan för att få plats med skrivbord till sonen och förvaring till dottern. Förvånas lite över ett beteende jag stött på.

Har satt ut en produkt för 250:-, detta tidigare i veckan. I morse fick jag ett mail där det stod: "vi hämtar X idag, du får 100:-".
Jag svarar: Nej tack, jag har satt ut den för 250:-. Kan sänka priset till 200:-. Hör av dig om det är aktuellt
Nytt svar: Vi hämtar den i eftermiddag, du får 150:-.

Är det Ok att göra så? De saker jag har köpt på Blocket har jag knappt vågat pruta på, än mindre dubbelpruta. Tycker det känns fräckt, så desperat att sälja är jag inte!

Mitt svar: Nej tack, då säljer jag den inte. Jag vill ha 200:- för X.

Sen tog den mailkonversationen slut..

1 kommentar:

  1. Det var fräckt men vissa gör allt för att få köpa det de vill ha. Bra att du sa ifrån.

    Jag har slutat bli förvånad över hur folk reagerar och hur de agerar för det är ju inget jag kan påverka men jag kan inte sluta förundras över hur vissa är funtade...

    Stor kram och kör hårt på passet på imorgon onsdag.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!