onsdag 5 januari 2011

Rida till Paris!

Mathilda visar intresse för att lära sig noter och spela på sitt elpiano. Kul! tycker jag och vill hjälpa igång henne.
Jag har gjort de enklaste sångerna åt henne så att hon ska hitta hur noten på papperet hänger ihop med tangenten. Är ju faktiskt inte helt enkelt att läsa noter! Som barn spelade jag själv blockflöjt i vad som kändes som 100 år men jag kan ju läsa noter efter detta. Nyttigt!
Gjorde i alla fall egna not-papper idag och skrev bland annat ner sången "Till Paris, till Paris - ska vi rida på en gris". Mathilda spelade och jag sjöng om hur vi skulle rida på grisar - ända till Paris.

Hermans självklara kommentar:
-varför då???
Ja, det kan man undra. Måste ju vara lättare att ta flyget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!