onsdag 26 januari 2011

Att ta det lite lugnt..



Frågar Herman vad han vill göra efter dagis..
-Mamma vet du, vi taj det lite lugnt. Tittar på tv och tuggar frukt-tuggummi.
Sagt och gjort, efter dagis har vi varit hemma och tagit det lugnt. Kollat tv och tuggat lite frukt-tuggummi. Idag var det skönt att dagen inte bjöd på större överraskningar eller aktiviteter än så.

Det är förmodligen fler tänder på gång för Edith äter dåligt och har ett sjuhelsikes humör ärligt talat. Flera nätter och flera gånger på dagen (idag) skriker hon tröstlöst och har svårt att slappna av. Flera dagar nu känns det som jag burit henne och tröstat, burit henne och tröstat. Det är bara korta stunder som hon nöjt sig med att vara på golvet och pyssla med sina saker. Riktigt jobbigt att inte kunna trösta henne lika enkelt som vanligt!

Samtidigt behöver jag inte gå längre än till mig själv. Äter jag dåligt så blir även mitt humör riktigt dåligt så jag tänker att det är samma för henne. En ond cirkel helt enkelt.. Nu ska vi i alla fall precis äta ugnspannkaka, det borde hon kunna få i sig och sen sova gott.

Jag ska ha terminens tredje pass och därefter kolla sista avsnittet av Bibliotekstjuven!

1 kommentar:

  1. Hoppas passet gick bra ikväll och att du körde på som bara f-n. Superkul att det går så bra för dig Sara!!! Jag kommer gärna och tränar när du känner att det känns bra. Behöver glädje och inspiration!!

    Stor kram och håll ut.. snart är alla Ediths tänder på plats och hon är som en helt ny nöjd unge. :)

    Ulrika

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!