fredag 7 januari 2011

Dagens bildskörd




Edith kryper omkring på golvet och är nöjd, eller i alla fall ganska nöjd. Hon får ju inte leka med legot.. Herman säger att hon är väldigt ledsen över att hon inte får leka med legot, hon är ju så liten vet du det mamma.. Själv tror jag hon är ganska nöjd med sitt krypande, hon vill bli buren en del men det är nog mest för att det är mysigt att bli buren samt att man ser lite bättre då.

Och Herman. Han har fått ärva (låna) Jonas barndomslego och han är bokstavligen helt såld! Nu är det alltså smålego som gäller, no more Duplo.. Han har suttit flera timmar med legot idag, han bygger och bygger om. Bygger och bygger lite till. På sista bilden visar han det han själv byggt - en lastbil. Eller om det var ambulans..

Kan tänka mig att det blir lite mer byggande här i helgen, på måndag är det vardag igen efter vår lååååånga ledighet. Jonas ska till jobbet och det är dags för dagis igen.. För mig, en och en halv månad plus lite till innan jag stryker blusen och går till jobbet efter föräldraledigheten. Blandade känslor - försöker att tänka ganska lite på det hela än så länge. Det är ju några veckor kvar!!

Ha en fin helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!