söndag 29 maj 2011

Blåvitt och sköna söndag!

Härlig dag, massor med tid med barnen och mannen. Njuter varje sekund! Grattis till mamma mig och grattis till alla andra mammor därute - även blivande och kommande mammor!! - hoppas ni haft det fint idag!! Jag blev sjungen för imorse och uppvaktad med fina frukostskålar från självaste Blåvitt - Konsums eget märke - som nu återuppstått på nytt. Jag blev nostalgisk för jag kom att tänka på massa Blåvitt-produkter från barndomen - tandkräm drickchoklad cornflakes och limpa. Kommer nån ihåg nåt mer?? Min ekonomiska pappa kan säkert ge fler exempel!?

För att riktigt njuta av kommande veckors ledighet tog jag mig en sväng till kontoret för att fixa undan lite mail och annat jag inte hunnit under veckan, nu känner jag mig "klar" och firade detta med en löprunda hem. Efter lunch och hemmafix gick jag och barnen till grannkompisar en stund:






Nu har vi kommit igång med att måla huset den andra - och sista - gången. Vi har en byggnadsställning till hjälp och det är Jonas som gör det mesta av jobbet. Här nere ser ni en bild av det slutliga resultatet. Ingen jätteskillnad att stryka gång en och gång två men det blir ett enhetligt intryck som täcker spikar samt enligt reklamen ger en yta som ska hålla ända till barnen flyttar hemifrån:-)
Nu är det söndagskväll, barnen sover, räkningarna är betalda och vinden har mojnat. Disken är upp-plockad och det mesta av tvätten är vikt. På tv är det repris av Solsidan så vad passar bättre än att lägga upp benen i soffan och uppskatta kvällen! Ha det fint!!


1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!