fredag 20 maj 2011

En lång dag för oss..

Phuh vilken dag! Men allt har gått bra, Edith alldeles trött nu på kvällen och somnade 19.00 pip. Lilla vän, hon har varit så duktig..

Vi var på sjukhuset i Norrköping redan 08.00 i morse och det fungerade bättre än jag trott att inte låta henne äta.. Visst, trött kinkig och en del ledsen men det är ok med tanke på vi var inställda på gallskrik av hunger! Supergullig personal (Ediths favoritkatt nu döpt till Lisa efter proffsig barnsköterska) och lugnande medel fungerade fint - kort därefter kunde läkaren med hjälp av en tunn tråd ta en liten bit av hennes tunntarm. Vi blev gång på gång garanterade att detta inte gjorde ont på henne, förmodligen kommer hon inte ens minnas händelsen. Fantastiskt vilken omsorg vi fått - deras filosofi att lugna och informerade föräldrar också ger lugna och trygga barn är ju bara så enkel men så sann!

Provet skickas nu på analys i Linköping och förhoppningsvis får vi svar inom en vecka. Tills dess låter vi henne äta glutenmat och när vi får svaren så kommer vi få träffa en dietist på sjukhuset för råd och hjälp hur vi ska anpassa hennes kost. Snart hoppas jag få tillbaka min pigga och alerta lilla tjej!!!

Det kommer bli bra, det här..

1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!