onsdag 18 maj 2011

Glad för en hundring!

Två dagar till biopsi nu. Vi förbereder oss hemma med Emblakräm för bedövning och rejält med mat imorgon. Innan själva undersökningen är det fasta som gäller - från 24.00 till 08.00 dagen efter. Nån som fastat ett litet barn? För mig är bara tanken tuff..
Kolla den här killen då. Det känns som att han lärt sig nya saker varje dag jag kommer hem från jobbet, Idag var han inte ens hemma när jag kom, då var han hos Saga och käkade korv stroganoff! Här spelar han lite på pappas Iphone i alla fall, han kan spela hur länge som helst..

På fredag är jag ledig och följer (förstås!) med Edith till sjukhuset och på måndag är jag på konferens i Stockholm. Veckan efter det är jag föräldraledig (eller inte bara en vecka - tre faktiskt!). Detta gör att det är stressigt värre på jobbet, mycket behöver hinnas med och mycket behöver jag bli klar med. Långa dagar just nu... Det ska bli mysigt att vara ledig snart men sett ur ett jobb-perspektiv är det dålig timing att gå hem månadsskiftet maj-juni. Men men - det som kommer först i mitt liv är barnen resten får ordna sig! Rätt trött och seg tog jag mig i alla fall hemåt vid femtiden. Lycklig jag hittade detta i en jacka jag inte använt på länge: Ha en riktigt skön kväll - idag orkar vi nog inte annat än slöglo på tv, surfa lite och ta det lugnt i största allmänhet. Gilla!!

5 kommentarer:

  1. Det låter onekligen tufft, lilla gumman...
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra på fredag.
    kram

    SvaraRadera
  3. Fasta ett litet barn låter som en tuff uppgift och det är tur att du är en cool mamma. Jag håller tummarna för lilla Edith. Hon är för söt!
    Så skönt med ledighet och hela 3 veckor.. jag dånar..så avundsjuk jag blev. Det är ju som semester ju..
    Ha det underbart och sköt om dig.
    kram
    ps, lycka att hitta pengar i gamla kläder:)

    SvaraRadera
  4. Aldrig fel att hitta pengar i fickan!!:-)

    Ska tänka på er imorgon, så himla tufft att den lilla ska behöva gå igenom biopsi och fasta så länge! Men ni kommer fixa det, och sen får ni veta hur ni ska gå tillväga med allt...

    Vore jättekul att ses snart, var så längesen! Kanske när du är föräldraledigt?
    Hörs snart hoppas jag!! Kram

    SvaraRadera
  5. Tänker på lilla Edith och er imorgon. Det kommer att gå bra även om det känns jobbigt innan. Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!