lördag 14 maj 2011

Gone fishing!

Jonas åkte med grann-Kim på fisketur över helgen. De är nånstans med båt en bit ute vid Östkusten, det var två hoppfulla män som åkte imorse.. Frågan är liksom inte OM de får fisk - frågan är mer HUR mycket och NÄR.. Räcker armarna till?? Jag sitter här och fantiserar om vad vi ska få äta till middag imorgon!

Jakten går efter havsöring - kanske en sån här?

Då blir middagen den här..
Räcker till ca 6 portioner:
ca 1kg Havsöring
smör
grovsalt
sv.peppar
.
Romsås:
2dl creme fraiche
1 rödlök
1 burk röd caviar
citronpeppar
havssalt
en gnutta pressad citron

Smörstekt sparris:
Färsk sparris
smör
havssalt

Tillbehör:
Kokt färskpotatis
Färsk dill
Under tiden har jag haft en supermysig dag med barnen. Vi åkte till Jennys koloni för att få lite fika men stannade över lunch och en bit inpå eftermiddagen. När vi blev hungriga gick jakten till närmaste Mac Donalds där nu även Edith fick valda delar av Happy Meal. På fredag har vi förresten fått tid för biopsi i Norrköping så hon ska äta "fritt" tills dess.

Aktuella leksaker i Happy Meal:


Efter maten tog vi en tur till lekparken här hemma. Vi stötte på Saga som förstås ville hänga med på kvällsgung, för att inte bara gå eller cykla tog de små raringarna varsin Bobbycar till lekplatsen.

Nu skvalar Eurovision i bakgrunden och jag funderar på att lägga in en röst på Danmark, en riktigt skön låt i mitt tycke! Som vanligt är det höga förväntningar på det svenska bidraget men de förväntningarna brukar ju inte direkt infrias i tävlingen så vi får väl se hur kvällen slutar.. Kan sätta en rejäl slant på att jag inte ser slutet i alla fall, all frisk luft tar ut sin rätt och eftersom jag är själv med barnen hela dagen imorgon är det bäst att vakna utvilad!!

Och raring, om ni nu inte får nån fångst så är detta en ok middag också..
Ha en riktigt skön majkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!