torsdag 26 maj 2011

Blodomloppet

Hemma efter kvällens upplaga av Blodomloppet här i Linköping. På jobbet hade vi fått ihop hela fem lag á 5 personer som sprang, joggade eller promenerade de 5 eller 10 kilometrarna. Efter loppet hängde vi upp våra nummerlappar i rad för att visa hur duktiga vi varit ikväll:-) Kul att det är så himla mycket folk som är med i tävlingen och kul att det är så proffsigt arrangerat! Jag har sprungit Blodomloppet ganska många år och tycker verkligen att tävlingen vuxit med antalet deltagare. Det funkar fint med vatten efter banan, skyltad bansträckning och smidig hantering av trötta motionärer efteråt. Plus plus plus!

Jag springer 10 kilometer när jag springer, lagom intervall som gör mig lagom mör i kroppen. I år har jag tränat mindre än vad jag önskat att jag hunnit att göra så jag blev positivt överraskad av att det ändå kändes ganska lätt! Jag gör inga tider som ens är värda namnet men jag är nöjd över loppet som helhet och nöjd över tillhörande picnic ihop med kollegerna!

När man springer ser man ryggen på många människor. Många har roliga tröjor som visar vilket lag man springer för. Några roliga i dagens lopp:
-ser du det här ligger du i alla fall inte först (optiker)
-steget före
-snygg häck va?

Nu är det dags att säga godnatt och invänta fredagen - sista arbetsdagen på flera veckor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!