onsdag 25 maj 2011

Bunkrar upp!



Att få lön blev denna gång en chans att fylla på förråden ordentligt. Och då menar jag inte i första hand mat och tvättmedel och sånt, jag menar mer förråden av shampo, balsam, krämer och ansiktsprodukter. Härligt härligt! Nu kan jag duscha utan att tjuvlåna av barnens Bamse-shampo eller smörja in ansiktet med barnens Miniderm som jag gjort senaste veckan! Tänk vilken ny människa som är på väg fram:-) Testar märket Cliniderm från Apoteket denna gång - har testat ett litet provkit och blev väldigt nöjd över hur fräscha de känns! Och på fredag har jag tid för klipp och färg, nåt som verkligen fått stå tillbaka under ett föräldraledigt år och nu snart tre månaders intensivt jobb. Ska nu bara hitta en bild på färgen jag ser framför mig så inga missförstånd vad "guldblont" kan vara ska uppstå.

Här hemma vill Herman inte vara med på kort, Edith tycker det är helt OK. Denna vecka jobbar både jag och Jonas så vi har förnämlig hjälp av farmor och farfar som bor här hela veckan. De pysslar här hemma och har det lugnt och skönt i största allmänhet. Nu ikväll har båda barnen badat, Edith är trött som vanligt och sover redan - Herman läser Bamsetidningar och blir ompysslad! Som en extrabonus för mig och Jonas finns det färdig mat när man kommer hem - lyx att sätta sig vid dukat bord!

Tills det mojnar - håll i hatten och se upp för aska!

1 kommentar:

  1. Lyx med färdiglagad mat, har de tid över är de välkomna hit. =)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!