fredag 12 augusti 2011

Chili banarne

Gjorde ett besök på vännen Jennys kolonilott idag, lite bilder kommer här..

Ture fyller tre år i vinter, tycker han är rätt lik Herman.. Både sett till hårfärg men också energi!

jadu Jenny vad de heter vet jag inte men fina sådana blommor har du i alla fall!

Jag tog med barnen hem innan de blev alltför trötta, trots detta lyckades jag idag inte hinna ge dem mat innan hungern och ilskan slog till.. Allt tenderar att gå riktigt illa och matlagningen och städningen tar mer tid än själva ätandet. Den store hade otur och ramlade ner från soffan och berättade sen för mig hur dum mamma jag är som lagar chili banarne (hehe) och dessutom var den där banarnen självklart riktigt äcklig också! Den lilla behöll humöret rätt skapligt och kunde peta i sig av både ris och carne, det som hamnade i kläm var min vita tröja som nu får umgås med Vanish i tvätten ett par timmar..

Nu är det lite fredagsmys uppdukat och vi håller tummarna för pappa Jonas som ska cykla Vasaloppet imorgon! - start i Sälen och mål i Mora precis som det ska vara! Osäker på hur det är med blåbärssoppa men det vore ju en prick över det lilla I-et!?

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!