onsdag 31 augusti 2011

Sensommarregn



Det har varit ett par intensiva veckor så här i slutet av augusti. Det är som att de arbetsinsatser som påbörjades innan sommaren har hunnit att tappa fart och energi under sommaren, nu förväntas det att vi kommer ifatt och igång såhär i slutet av augusti och början av september. Men, humöret är bra och det går fint att fortfarande trampa omkring i sommarskorna!

Hur som helst, idag fick jag hämta hem guldklimparna från dagis. Sonen stod upp till knäna i lera och var bara så glad och nöjd över all gegga! Dottern är lite mer bekymrad för att få smuts på sig så hon är lite lättare att locka med sig hem. Hela eftermiddagen har det regnat och regnat och regnat - vart kommer allt från? Vi stannade inne, stekte pannkakor och gjorde en liten mitt-i-veckan-städning. Intresset för att pärla både halsband och armband har plötsligt kommit tillbaka så imorgon är det jag som har mitt nya armband a lá Herman på mig!

Just det, det finns stora fördelar med att ha vardag igen. För andra gången på bara några dagar kom jag och Annika iväg på en löparrunda nu vid åtta-tiden! Med maten rätt nersjunken i magen och den högfräscha luften gick de dryga åtta kilometerna rätt fint att ta sig igenom. Jag läser och länkar till flera tjejer som är betydligt mer träningsproduktiva än vad jag klarar att vara nuförtiden men jag strävar med att jämföra min egen träning med mig själv och vara glad för de pass jag utöver jobb-cyklingen hinner med. Denna vecka är mitt mål tre löppass! Ska klara!

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!