onsdag 10 augusti 2011

Liten blir stor

Idag börjar inskolningen för Edith. Hon kommer gå på samma dagis och samma avdelning som Herman och det känns förstås bra, både Edith och vi föräldrar är vana vid miljön och personalen. Idag och imorgon ska hon vara där 9-14 med en förälder närvarande och ansvarig.

Hon tultar runt här och är glad som vanligt, hon är ju för liten för att fatta vad det innebär med dagis och allt. I min mage däremot simmar fjärilar, dels för att liten blir stor men också för att två barn på dagis innebär stress på lämna och hämta i kombination med jobb samt förmodligen en och annan sjukdag. Och förstås innebär det att hon kommer komma hem och ha lärt sig saker på dagis, så här långt är det vi familj som lärt henne olika saker. Minns att jag tyckte det var konstigt när Herman kom hem och hade utvecklats samtidigt som vi varit på jobbet!

Men Sara - dags att sluta noja. Det ordnar sig.. Ät frukost! Ta på barnen! Borsta tänderna! Packa ombyteskläderna och regnkläderna och blöjorna! Nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, sluta oroa dig. Det blir nog säkert toppen. Och det andra mindre positiva löser sig oxå ska du se. Håller tummarna för er idag!

    SvaraRadera
  2. Stora tjejen, vet precis vad du menar. Det är ju underbart att få vara med när de utvecklas, kommer gå hur bra som helst!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!